Автослалом Друк E-mail

Автослалом («фігурне водіння», «швидкісне маневрування») - гонки на час по розміченій стійками (конусами, покришками) території зі складною трасою (круті повороти, змійки, розвороти на 180 градусів заднім і переднім ходом, і т п..). Водієві необхідно добре відчувати габарити свого автомобіля, вміти маневрувати заднім ходом, точно дозувати тягу на ведучих колесах, вибирати найкращу траєкторію руху, володіти прийомами стабілізації і швидкісних розворотів. У будь-який момент часу на трасі знаходиться тільки один автомобіль, що виключає можливість контакту між учасниками. Завдяки низьким швидкостям і відсутності твердих перешкод автослалом в основному проводиться на серійних автомобілях (без каркасів безпеки), гонщик пристебнутий звичайним триточковим ременем, іноді обов'язковою є наявність шолому. У колишньому Радянському Союзі його придумали для професійних цивільних водіїв, щоб стимулювати підвищення навичок управління автомобілем. Для учасників, причому не лише спортсменів, а й простих аматорів, розробили кілька типових «фігур», наприклад, «бокс», «дворик» або «колодки», які фактично відтворювали найбільш проблемні випадки, що виникають у звичайних міських умовах.
Наведемо декілька прикладів схем змагань які використовувались в чемпіонатах України із слалому:


Автослалом Львів 2010

«Кам`янецька весна - 2011» Івано- Франківськ

«SkyRacing Day»
29.05.2011 Київ

«Кубок Миколаїва»

 

Автослалом є однією із цих базових дисциплін, які торують шлях молодих гонщиків в світ великих авто перегонів. Такий статус вони мають завдяки своїй доступності. Як правило, в змаганнях використовуються серійні автомобілі, які доводяться для участі в них. Основні зміни, які вносяться в автомобіль:

  1. Налаштовується система впорску палива
  2. Зменшується вага авто
  3. Встановлюються системи блокування диференціалів
  4. Взалежності від траси змагання підбираються комплекти гуми
  5. Встановлюється гідравлічне ручне гальмо

В залежності від марки автомобіля можуть вноситись незначні зміни в конструктивні елементи авто та встановлюватись інше обладння але основним тут є те що автомобіль має залишатися серійним і бути придатним до експлуатації на дорогах загального призначення (тобто конструктивні зміни неповинні перечити ПДР).
Основні правила дисципліни:

1. Автомобілі:

Розподіл автомобілів по класам здійснюється в залежності від типу приводу на автомобілі. Тобто автомобілі діляться на три класи:
А) Автомобілі із переднім приводом
Б) Автомобілі із заднім приводом
В) Автомобілі із повним приводом

2. Траса змагань:

Довжина фігури 300 - 500 метрів. Максимальний відрізок без зміни напрямку руху 20 метрів. Ширина воріт не менше 3 метрів. Фігура на трасі позначається стійками висотою 1,5 м, які встановлені на опори діаметром 150 мм, конусами, покришками, тощо.

3. Проведення змагання:

Змагання з авто слалому складаються з двох частин:
А) Кваліфікаційні заїзди – вони проводяться для визначення майстерності, та здатності учасника змагання пройти трасу змагань у відповідності до основних регламентуючих документів (Загального регламенту ЧУ та індивідуальному регламенту змагання). Під час кваліфікаційних заїздів на трасі знаходиться лише один автомобіль і в цьому автомобілі лише пілот. На кожному змаганні проводиться два кваліфікаційних заїзди: перший обов`язковий, другий за бажанням. Кваліфікаційні заїзди визначають по черговість старту автомобілів підчас залікових заїздів.
Б) Залікові заїзди – це основні заїзди на яких учасники змагань борються за перемогу. На кожному змаганні проводяться три залікових заїзди. Два кращих результати приймаються до уваги при визначенні переможців. Учасник повинен пройти трасу змагань, яка позначена маркерами, опис яких встановлюється у Індивідуальному Регламенті, в суворій послідовності, визначеною схемою траси. Траса змагань вважається пройденою за схемою, якщо щонайменше три колеси автомобіля пройшли біля маркерів із вказаних боків. Фініш заїзду – базою автомобіля (- «Фініш базою» - фінішна смуга після зупинки авто повинна знаходитись у проміжку між маточинами передніх та задніх коліс з обох сторін автомобіля (в «базі»).)
4. Результати змагань:
Переможець та наступні місця визначаються за найменшою сумою часу, показаного в двох кращих залікових заїздах з урахуванням штрафного часу за порушення порядку виконання. На учасників накладаються наступні штрафи:
а) за наїзд або дотик до маркера – додавання однієї секунди до часу проходження;
б) за наїзд або дотик до маркера передньою чи задньою частиною автомобіля (в межах габаритних ліхтарів) – додавання двох секунд до часу проходження;
в) фальстарт – додавання п’ятьох секунд до часу проходження.
г) відсутність «фінішу базою»* – додавання двох секунд до часу проходження.
г) за наїзд або дотик до трьох чи більше маркерів – зняття з заїзду;
д) непроходження дистанції згідно схеми – зняття з заїзду.
Виключенням може бути тільки перешкода на трасі (підтверджена суддями на трасі)  у вигляді людини, авто, тварини, тощо, яка змусила спортсмена змінити швидкість або напрямок руху. Тільки в цьому випадку дається повторний заїзд.
Після кожного змагання, що визнане таким, що відбулося, учасникам у кожній заліковій групі, змагання в якій визнані такими, що відбулися, за виборені місця нараховуються очки за таблицею:
1 місце – 15 очок
2 місце – 12 очок
3 місце - 10 очок
4 місце - 8 очок
5 місце - 6 очок
6 місце - 5 очок
7 місце - 4 очок
8 місце - 3 очка
9 місце – 2 очка
10 місце - 1 очко

Зародження автослаому, як потужного спортивного руху, припадає на 2000 роки. Такий рух відбувся завдяки створенню Всеукраїнської громадської організації «Федерації автослалому України» та їх партнерів автомобільних клубів в різних регіонах України. Це цікава та динамічна дисципліна. Увагу глядачів вона отримала завдяки тому, що підчас змагань автомобіль велику частину дистанції рухаються не попрямій траєкторії, а здійснюючи різні маври такі як: знос передньої осі, занос задньої осі, передні та задні поліцейські розвороти та інше.   
Автомобільний клуб «Мотор Груп» є одним із сподвижників автомобільного слалому на теренах Львівщини. Ми надіємося, що ця дисципліна буде все більше і більше приваблювати молодь та дасть нові таланти автоспорт України, а глядачі палко підтримають своєю присутністю в змаганнях в яких би регіонах країни вони не відбувалися.

Примітка: Дана стаття підготовлена із використанням матеріалів із сайту http://uk.wikipedia.org, а офіційні правила змагань взяті із «Загального регламенту чемпіонату України із автослалому», які проводить Всеукраїнська громадська організація «Федерація автослалому України».  

 

Нове в галереї

Ми в інтернеті

Ми на YouTube

Ми ВКонтакті

Написати нам

Ми в інтернеті

Ми В Аск.Фм




© ГО"Мотор груп". Всі права застережено.